Huisregels:

  • Breng uw hond niet met een volle maag, en zorg dat uw hond is uitgelaten alvorens het trimbezoek. Let er wel op dat een trimbehandeling al erg intensief kan zijn voor uw hond en geen uren gaat wandellen voor de behandeling.
  • Mocht u de hond uitlaten in de wijk van de trimsalon, zorg dan dat u altijd wat zakjes bij heeft en eventuele ontlasting direct netjes opruimd. Dit om overlast bij buren te voorkomen.
  • Uw hond dient aangelijnd te worden gebracht en opgehaald, op het afgesproken tijdstip.
  • Indien u later als 15 minuten op de afspraak verschijnt kan het zijn dat ik de afspraak helaas moet verzetten. Verwacht u te laat te zijn, neem dan even contact op.
  • Mocht u onverhoopt de afspraak willen annuleren doe dit dan graag (kostenloos) uiterlijk 48 uur van te voren. Zegt u de afspraak af binnen de 48 uur dan ben ik genoodzaakt om 50% van de behandeling in rekening te brengen. Bij een No-Show (niet komen opdagen) dan worden de volledige kosten in rekening gebracht.
  • Als uw hond agresief- of bijtgedrag vertoont meld dit mij dan van te voren.
  • Meld voorafgaand van de behandeling of uw hond een medische- of eventueel besmettelijke aandoening heeft, of bijvoorbeeld loops is. Zo kan ik hier rekening mee houden.
  • Graag ervoor zorgen dat uw hond vlooienvrij naar de trimsalon komt! Als de hond toch vlooien blijkt te hebben kan het zijn dat ik uw hond helaas moet weigeren. Hiervoor moet van te voren melding worden gemaakt zodat er rekening kan worden gehouden met de planning en hygiene. Indien de behandeling wel door kan gaan zal er een meerprijs berekend worden.
  • Blijf tijdens de behandeling telefonisch goed bereikbaar.
  • U gaat akkoord met het maken en publiceren van foto’s en of video’s van uw hond.
  • U bent op de hoogte en gaat akkoord met de algemene voorwaardes, vermeld op de website van Trimsalon Woofwash.

Algemene Voorwaardes

ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR TRIMSALONS AANGESLOTEN BIJ DE VERENIGING VOOR TRIMMEND NEDERLAND


Deze algemene voorwaarden kunnen en mogen uitsluitend worden
gebruikt door trimsalonhouders die aangesloten zijn bij de Vereniging voor
Trimmend Nederland. Het is deze trimsalonhouders niet toegestaan deze
algemene voorwaarden te wijzigen.


ARTIKEL 1. | DEFINITIES

  1. VVTN: Vereniging voor Trimmend Nederland, statutair
    gevestigd te Spijkenisse, ingeschreven in het Handelsregister
    onder KvK-nummer 32171818.
  2. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon, gebruiker van
    deze algemene voorwaarden, en als trimsalonhouder
    aangesloten bij de VVTN.
  3. Opdrachtgever: de natuurlijke persoon, niet handelend in de
    uitoefening van een beroep of bedrijf, met wie de ondernemer
    een overeenkomst heeft gesloten.
  4. Overeenkomst: iedere tussen de ondernemer en de
    opdrachtgever tot stand gekomen overeenkomst, waarmee de
    ondernemer zich verbindt tot het trimmen van het huisdier van
    de opdrachtgever.
  5. Huisdier: het dier waarvan de opdrachtgever bezitter is en die
    in het kader van de overeenkomst ter beschikking van de
    ondernemer wordt gesteld.
  6. Trimmen/trimbeurt/opdracht/werkzaamheden: het ten aanzien
    van zijn gezondheid, welzijn of uiterlijk verzorgen en/of
    verfraaien van het huisdier.
  7. Schriftelijk: zowel traditionele schriftelijke communicatie als
    communicatie per e-mail.
    ARTIKEL 2. | ALGEMENE BEPALINGEN
  8. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk
    aanbod en iedere tot stand gekomen overeenkomst tussen de
    ondernemer en de opdrachtgever, doch uitsluitend indien deze
    uiterlijk bij totstandkoming van de overeenkomst door de
    ondernemer aan de opdrachtgever ter hand zijn gesteld.
  9. Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op
    overeenkomsten voor de uitvoering waarvan, door de
    ondernemer, derden worden betrokken.
  10. Van het bepaalde in deze algemene voorwaarden kan
    uitsluitend schriftelijk worden afgeweken.
  11. Vernietiging of nietigheid van één of meer der onderhavige
    bepalingen laat de geldigheid van de overige bedingen
    onverlet. In een voorkomend geval zijn partijen verplicht in
    onderling overleg te treden teneinde een vervangende regeling
    te treffen ten aanzien van het aangetaste beding. Daarbij wordt
    zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke
    bepaling in acht genomen.
    ARTIKEL 3. | AANBOD EN TOTSTANDKOMING VAN DE
    OVEREENKOMST
  12. Elk aanbod van de ondernemer is vrijblijvend. De ondernemer
    is nimmer verplicht een opdracht te aanvaarden.
  13. De opdrachtgever kan geen rechten ontlenen aan een aanbod
    van de ondernemer dat gebaseerd is op door de opdrachtgever
    onjuist of onvolledig verstrekte gegevens, bijvoorbeeld met
    betrekking tot de aard en hoedanigheid van het huisdier
    waarop de overeenkomst betrekking heeft.
  14. Een aanbod van de ondernemer geldt niet automatisch voor
    vervolgovereenkomsten.
  15. De overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding.
    Indien de aanvaarding door de opdrachtgever afwijkt van het
    aanbod van de ondernemer, komt de overeenkomst niet
    conform deze afwijkende aanvaarding tot stand.
  16. De opdrachtgever is gehouden de ondernemer vóór
    totstandkoming van de overeenkomst mededeling te doen van
    de soort en aard van het huisdier en van alle overige
    omstandigheden die voor de prijsstelling redelijkerwijs van
    belang zijn. Indien het door de opdrachtgever ter beschikking
    gestelde huisdier niet beantwoordt aan hetgeen daaromtrent
    vóór totstandkoming van de overeenkomst door de
    opdrachtgever is gemeld, is de ondernemer gerechtigd de
    overeenkomst te ontbinden in welk geval de
    annuleringsvoorwaarden als bedoeld in artikel 6 van
    overeenkomstige toepassing zijn. Onverminderd het bepaalde
    in de vorige zin is de ondernemer gerechtigd de overeenkomst
    aan te passen en uit te voeren conform de voor de behandeling
    van dat huisdier gebruikelijk gehanteerde tarieven.
    ARTIKEL 4. | INHOUD EN UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST
  17. De ondernemer is verplicht de overeenkomst uit te voeren
    conform de redelijke eisen die aan een bekwame vakgenoot
    mogen worden gesteld.
  18. Op verzoek van de ondernemer is de opdrachtgever gehouden
    de naam van de dierenarts of de dierenkliniek uiterlijk vóór
    uitvoering van de trimbeurt mede te delen aan de ondernemer
    teneinde het voor hem mogelijk te maken de dierenarts of de
    dierenkliniek in te schakelen indien de gezondheid of het
    welzijn van het huisdier dit vordert.
  19. De opdrachtgever dient uiterlijk bij het afleveren van het
    huisdier alle voor een goede en verantwoorde uitvoering van
    de overeenkomst relevante informatie aan de ondernemer te
    verstrekken.
    ARTIKEL 5. | MEERWERK EN WIJZIGINGEN
  20. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het
    voor een behoorlijke afronding daarvan noodzakelijk is om af te
    wijken van hetgeen waartoe door de opdrachtgever opdracht is
    gegeven, bijvoorbeeld omdat gezondheidsbelangen van het
    huisdier naar het oordeel van de ondernemer zulks vorderen, is
    de ondernemer gerechtigd daartoe over te gaan zonder
    toestemming van de opdrachtgever.
  21. In geval van door de opdrachtgever gewenste toevoegingen of
    veranderingen in het overeengekomene, komen de hiermee in
    verband staande extra kosten voor rekening van de
    opdrachtgever. De ondernemer zal de opdrachtgever tijdig
    informeren over de noodzaak de hierbedoelde kosten door te
    berekenen, tenzij de opdrachtgever deze noodzaak uit zichzelf
    had moeten begrijpen.
  22. Door een wijziging van de overeenkomst kan de oorspronkelijk
    opgegeven termijn van uitvoering worden gewijzigd. De
    opdrachtgever aanvaardt de mogelijkheid van wijziging van de
    overeenkomst, daaronder begrepen de wijziging in prijs en
    termijn van uitvoering. Indien de overeenkomst wordt gewijzigd
    of aangevuld, dan is de ondernemer gerechtigd om daaraan
    pas uitvoering te geven nadat de opdrachtgever akkoord is
    gegaan met de aangepaste prijs en andere voorwaarden,
    daaronder begrepen het te bepalen tijdstip waarop uitvoering
    aan de opdracht gegeven zal worden. Het niet of niet
    onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde overeenkomst levert
    evenmin een tekortkoming van de ondernemer op en is voor de
    opdrachtgever geen grond om de overeenkomst te ontbinden.
  23. Indien na het sluiten van de overeenkomst kostprijsverhogende
    omstandigheden ontstaan of aan het licht komen, welke op
    grond van door hem onjuist verstrekte gegevens, toegerekend
    kunnen worden aan de opdrachtgever, komen de extra kosten
    voor zijn rekening, tenzij de ondernemer de onjuistheid van de
    door de opdrachtgever verstrekte gegevens, vóór vaststelling
    van de prijs had behoren te ontdekken. De ondernemer zal de
    opdrachtgever tijdig informeren over de noodzaak de
    hierbedoelde kosten door te berekenen.
  24. Zonder daarmee in gebreke te komen, kan de ondernemer een
    verzoek tot wijziging van de overeenkomst weigeren indien
    nakoming van de gewijzigde overeenkomst in redelijkheid niet
    van hem kan worden gevergd.
  25. Overeenkomsten die strekken tot meerwerk vinden, behoudens
    het bepaalde in het overige van dit artikel, plaats in overleg en
    worden zoveel mogelijk schriftelijk vastgelegd.
    ARTIKEL 6. | ANNULERINGSVOORWAARDEN
  26. De opdrachtgever kan de overeenkomst uitsluitend annuleren
    overeenkomstig de voorwaarden in dit artikel.
  27. Annulering geschiedt kosteloos indien dit plaatsvindt uiterlijk 48
    uren vóór het overeengekomen tijdstip van de trimbeurt.
  28. In geval van annulering binnen 48 uren, doch vóór 24 uren vóór
    het overeengekomen tijdstip van de trimbeurt, is de
    opdrachtgever de 50% van de overeengekomen prijs
    verschuldigd.
  29. De opdrachtgever is de volledig overeengekomen prijs
    verschuldigd in geval van annulering binnen 24 uren vóór het
    overeengekomen tijdstip van de trimbeurt.
    ARTIKEL 7. | RECLAMES
  30. De opdrachtgever is op het moment van afhalen van zijn
    huisdier gehouden te onderzoeken of de ondernemer de
    overeenkomst deugdelijk is nagekomen en hiervan terstond
    mededeling te doen aan de ondernemer. Indien dit onder de
    gegeven omstandigheden onmogelijk is, dan wel in het geval
    dat het gebrek op het moment van afhalen onzichtbaar was, is
    de opdrachtgever gehouden binnen 24 uur na afhalen van zijn
    huisdier, van een klacht schriftelijk mededeling te doen aan de
    ondernemer.
  31. Indien een klacht van de opdrachtgever door de ondernemer
    gegrond wordt bevonden, zal de ondernemer zorgdragen voor
    kosteloos herstel van de werkzaamheden. Tenzij uitdrukkelijk
    anders is overeengekomen, dient de opdrachtgever het
    huisdier binnen 48 uur na melding van de klacht voor herstel op
    locatie van de ondernemer ter zijner beschikking te stellen op
    een tussen de ondernemer en de opdrachtgever nader te
    bepalen tijdstip.
  32. Indien herstel als bedoeld in lid 2 onmogelijk blijkt, is de
    ondernemer ten hoogste aansprakelijk voor teruggave van de
    door de opdrachtgever, in het kader van de overeenkomst
    waarop de klacht betrekking heeft, verschuldigde prijs.
  33. Indien de opdrachtgever van een klacht geen tijdige
    (schriftelijke) mededeling doet aan de ondernemer, komen al
    zijn eventuele aanspraken ter zake te vervallen.
    ARTIKEL 8. | OPSCHORTING EN ONTBINDING
  34. De ondernemer is bevoegd de uitvoering van de overeenkomst
    op te schorten of, indien de omstandigheden dat
    rechtvaardigen, de overeenkomst met directe ingang te
    ontbinden, indien de opdrachtgever de verplichtingen uit de
    overeenkomst niet, niet tijdig of niet volledig nakomt, dan wel
    na het sluiten van de overeenkomst de ondernemer ter kennis
    gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de
    opdrachtgever zijn verplichtingen niet zal nakomen.
  35. Voorts is de ondernemer gerechtigd de overeenkomst te
    ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van
    dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is
    of ongewijzigde instandhouding daarvan in redelijkheid niet van
    hem kan worden gevergd. Van dergelijke omstandigheden is
    onder meer sprake indien:
     het huisdier agressief blijkt te zijn en dit, gelet op
    de veiligheid of overige belangen van de
    ondernemer, de uitvoering van de trimbeurt voor
    hem bezwaarlijk maakt;
     het huisdier anderszins onhandelbaar is.
  36. Alle vóór de opschorting en/of ontbinding van de overeenkomst
    door de ondernemer gemaakte kosten en/of daardoor geleden
    schade komen voor rekening van de opdrachtgever.
  37. De opdrachtgever maakt nimmer aanspraak op enige vorm van
    schadevergoeding in verband met het door de ondernemer op
    grond van dit artikel uitgeoefende opschortings- en
    ontbindingsrecht.
  38. Indien de ondernemer de overeenkomst op grond van dit artikel
    ontbindt, zijn alle vorderingen op de opdrachtgever terstond
    opeisbaar.
    ARTIKEL 9. | PRIJZEN EN BETALINGEN
  39. Tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld, betreffen alle door de
    ondernemer vermelde prijzen richtprijzen. De ondernemer is,
    zonder daartoe in overleg te treden met de opdrachtgever,
    gerechtigd de door de opdrachtgever verschuldigd te worden
    prijs met ten hoogste 10% van de richtprijs te overschrijden en
    aan de opdrachtgever door te berekenen indien dat in verband
    met de bestede tijd en/of het gebruik van voor de opdracht
    benodigde middelen gerechtvaardigd is.
  40. Indien de richtprijs met meer dan 10% zal worden
    overschreden, zal de ondernemer de afspraken hieromtrent
    uitdrukkelijk met de opdrachtgever overeenkomen. Indien
    partijen ter zake geen overeenstemming bereiken, is de
    opdrachtgever nimmer gerechtigd de overeenkomst te
    ontbinden indien en voor zover de ondernemer aangeeft de
    overeenkomst onder de oorspronkelijk overeengekomen
    condities te willen nakomen.
  41. Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, is de
    opdrachtgever de overeengekomen prijs middels contante
    betaling verschuldigd, op het moment dat het huisdier door
    hem op locatie van de ondernemer wordt afgehaald.
  42. Indien betaling middels overboeking is overeengekomen, dient
    betaling te geschieden binnen de op de factuur vermelde
    betalingstermijn op de door de ondernemer voorgeschreven
    wijze.
  43. Indien tijdige betaling achterwege blijft, treedt het verzuim van
    de opdrachtgever van rechtswege in. Vanaf de dag dat het
    verzuim intreedt, is de opdrachtgever de dan wettelijke rente
    verschuldigd. De wettelijke rente wordt berekend tot en met de
    dag dat de openstaande bedragen volledig zijn voldaan.
  44. Alle redelijke kosten ter verkrijging van door de opdrachtgever
    verschuldigde bedragen komen voor zijn rekening. De
    buitengerechtelijke incassokosten worden berekend volgens
    de Wet Incassokosten.
    ARTIKEL 10. | RETENTIERECHT
    Behoudens het geval waarin betaling achteraf is
    overeengekomen, is de ondernemer gerechtigd het huisdier
    onder zich te houden totdat de opdrachtgever al zijn
    betalingsverplichtingen uit de overeenkomst deugdelijk is
    nagekomen. Indien de redelijke belangen van het huisdier dit
    vorderen, is de ondernemer gedurende het verzuim van
    opdrachtgever gerechtigd het huisdier onder te brengen bij een
    pension. Alle door de ondernemer redelijk te maken kosten,
    waaronder de huisvestingskosten en de kosten in verband met
    het levensonderhoud van het huisdier, komen voor rekening
    van de opdrachtgever.
    ARTIKEL 11. | GEGEVENSVERWERKING, BEMIDDELING EN
    GESCHILBESLECHTING DOOR VVTN
  45. De opdrachtgever stemt ermee in dat de ondernemer alle in het
    kader van de uitvoering van de overeenkomst relevante
    gegevens omtrent de opdrachtgever en zijn huisdier ter
    beschikking stelt van VVTN. VVTN houdt hieromtrent een
    database bij die uitsluitend inzichtelijk is voor VVTN en de bij
    VVTN aangesloten ondernemers teneinde deze gegevens in
    geval van verhuizing van de opdrachtgever en/of op grond van
    andere redelijke belangen met de daarbij aangesloten
    ondernemers uit te wisselen.
  46. Onverminderd zijn volgens de wet toekomende rechten, is de
    ondernemer gerechtigd VVTN te informeren omtrent in het
    kader van de overeenkomst ontstane geschillen tussen de
    ondernemer en de opdrachtgever. De ondernemer kan VVTN
    machtigen in deze geschillen bemiddelend op te treden, dan
    wel om zijn vorderingen op de opdrachtgever in of buiten
    rechte door VVTN te doen afdwingen. VVTN is nimmer
    verplicht een dergelijk verzoek van de ondernemer te
    aanvaarden.
  47. De opdrachtgever is gerechtigd VVTN te informeren omtrent
    zijn klachten over de ondernemer, aan de hand waarvan
    VVTN, zonder hiertoe verplicht te zijn, bemiddelend kan
    optreden en/of jegens de ondernemer passende maatregelen
    kan nemen. Indien een klacht door VVTN gegrond wordt
    geacht en deze klacht dat rechtvaardigt, is VVTN gerechtigd
    het VVTN-lidmaatschap van de ondernemer te beëindigen.
  48. VVTN draagt er zorg voor dat alle hem ter kennis gekomen
    (persoons)gegevens beveiligd worden opgeslagen en
    uitsluitend overeenkomstig de doeleinden als bedoeld in de
    vorige leden worden gebruikt.
  49. De opdrachtgever vrijwaart VVTN van al zijn aanspraken die de
    stelling rechtvaardigen dat de door hem aan de opdrachtgever
    verstrekte gegevens in strijd met het bepaalde in dit artikel door
    VVTN worden verwerkt indien VVTN ervan uit mocht gaan dat
    de opdrachtgever met de toepasselijkheid van de onderhavige
    voorwaarden heeft ingestemd.
    ARTIKEL 12. | AANSPRAKELIJKHEID EN VRIJWARING
  50. De ondernemer is niet aansprakelijk voor in verband met de
    uitvoering van de overeenkomst door de opdrachtgever
    geleden schade als gevolg van door de opdrachtgever onjuist
    of onvolledig verstrekte gegevens met betrekking tot het
    huisdier of als gevolg van een andere niet aan de ondernemer
    toe te rekenen oorzaak.
  51. Indien het huisdier als direct gevolg van de behandeling door
    de ondernemer komt te overlijden, is de aansprakelijkheid van
    de ondernemer beperkt tot ten hoogste de aanschafwaarde
    van het betreffende huisdier.
  52. Indien de ondernemer aansprakelijk mocht zijn, is de
    aansprakelijkheid beperkt tot directe schade. Onder directe
    schade wordt uitsluitend verstaan:
     de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak
    en de omvang van de schade, voor zover de
    vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van
    deze voorwaarden;
     de eventuele redelijke kosten gemaakt om de
    gebrekkige prestatie van de ondernemer aan de
    overeenkomst te laten beantwoorden, voor zover
    deze aan de ondernemer toegerekend kunnen
    worden;
     redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of
    beperking van schade, voor zover de opdrachtgever
    aantoont dat deze kosten hebben geleid tot
    beperking van directe schade als bedoeld in dit lid.
  53. De aansprakelijkheid van de ondernemer zal nimmer verder
    strekken dan het bedrag dat de door de ondernemer daartoe
    eventueel afgesloten aansprakelijkheidsverzekering onder de
    gegeven omstandigheden uitkeert.
  54. Behoudens in het geval van opzet of bewuste roekeloosheid
    van de ondernemer, zal de opdrachtgever de ondernemer
    vrijwaren van alle aanspraken van derden, uit welken hoofde
    dan ook, ter zake van vergoeding van schade, kosten of
    interesten, verbandhoudende met de uitvoering van de
    overeenkomst door de ondernemer.
  55. Onverminderd het bepaalde in artikel 7, bedraagt, in afwijking
    van de wettelijke verjaringstermijn, de verjaringstermijn van alle
    vorderingen en verweren jegens de ondernemer één jaar.
    ARTIKEL 13. | SLOTBEPALINGEN
  56. Op elke overeenkomst en de daaruit tussen de ondernemer en
    de opdrachtgever voortvloeiende rechtsverhoudingen is
    uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  57. Alvorens de ondernemer een beroep kan doen op VVTN
    overeenkomstig lid 11, dan wel door partijen een beroep kan
    worden gedaan op de rechter, zijn partijen verplicht zich
    optimaal in te spannen om het geschil in onderling over